دانلود کتاب فارماکولوژی داروهای ژنریک ایران

دانلود کتاب فارماکولوژی داروهای ژنریک ایران




حجم : 12.4mb

فرمت : pdf


پسورد فایل PDF :
  
ABNOOS66965515




لینک کمکی
( در صورت دانلود نشدن این لینک را امتحان کنید )


پسورد فایل PDF :
  
ABNOOS66965515


منبع:سید عبداله مولوی

ادامه نوشته

دانلود کتاب فشار خون بالا

پزشکی-فشار خون

با توجه به اینکهفشار خون بالا یکی از عوامل بیماریهای قلبی میباشد شعار سازمان جهانی بهداشت، امسال نیز بر این مبنی نامگذاری شد. امیدوارم همه جامعه بشریت و مردمان کشور عزیزمان با تغذیه مناسب و برنامه ریزی در تغذیه خود در طول شبانه روز از سلامتی کامل برخوردار باشند. بر اساس گفته کتاب ها فشار خون بالا را فشار سیستولیک بالای ۱۴۰ و فشار دیاستولیک بالای ۹۰ گویند، طبیعتا این در مورد افراد مختلف می تواند متفاوت باشد، در هر فردی پس از چند بار مراجعه به پزشک و چک کردن فشار خون آنها رنج طبیعی فشار خون آنها مشخص می شود، و در بعضی افراد به صورت طبیعی و ژنتیکی شاید همیشه فشار خون ۱۴ یا بالاتر داشته باشند. در این پست کتابی جهت دانلود برای دوستان عزیز قرارمیدهیم، امیدوارم دوستان عزیز مطالعه فرمایند و در جهت سلامتی خود استفاده بهینه را ببرند.

دانلود

منبع: وبسایت فوریت

ادامه نوشته

8 مشکل ناشی از بیماری ام اس

8 مشکل ناشی از بیماری ام اس


مولتیپل اسکلروزیس (Multiple Sclerosis) یا بیماری ام اس (MS)، یک اختلال خودایمنی می باشد که با تخریب میلین در سیستم عصبی مرکزی مشخص می شود. بیماری ام اس در زنان شایع تر از مردان می باشد.

بیماری ام اس

علائم بیماری MS

- از دست دادن بینایی

- اختلالات حرکتی چشم

- سوزن سوزن شدن به علت فشار و یا آسیب اعصاب محیطی

- از دست دادن حس

- ضعف

- اختلال تکلم

- اسپاسم و گرفتگی عضلات

- آتاکسی (از دست دادن کنترل حرکات بدن)

- اختلال عمکرد مثانه

 

در این مقاله 8 مشکل شایع ناشی از بیماری ام اس را برایتان می گوییم.

ادامه نوشته

شوك

تعريف :

ناتواني دستگاه گردش خون در رساندن خون كافي به تمام اعضاي بدن را شوك گويند . در اين حالت چون خون كافي به اعضاي بدن نمي رسد بدن شروع به مقابله باوضع موجود (كاهش خون رساني ) مي كند .

دفاع بدن دراين حالت بصورتي است كه بايد حداكثرخون به اعضاي حياتي مثل مغز و قلب رسيده و در مقابل به اعضا كم اهميت تر مثل پوست , روده و عضلات خون كمتري برسد زيرا سلامت قلب و مغز ضروري تر است ؛ و در حقيقت شوك دفاع بدن در برابر اين كاهش خون رساني است .شوك به سه دليل مي تواند بروز يا پيشرفت كند :

۱) كاهش قدرت قلب                     ۲) كشادشدن رگها                       ۳) كاهش حجم خون

ادامه نوشته

تاريخچه مدارك پزشكي در ايران و جهان

آثار و سوابق به دست آمده نشان مي‌دهد كه تــاريـخـچــه مــدارك پــزشـكــي بــه مــوازات علـم پـزشـكي پيش مي‌آمده است چون علم طبابت هميشه احتياج به وجود ركورد (مدارك) جهت ثبت نام داشته و استفاده از مدارك پزشكي در رسيدن به كشفيات تازه علم پزشكي بسيار موثر بوده است . بقايائي از مدارك پزشكي بر ديواره غارهاي عصر حجر كه برخي در اسپانيا است به جـا مانده كه آن‌ها به 25000 سال قبل از ميلاد مي‌رسد. البته شكل مدارك پزشكي در آن زمان با چگونگي آن در اين زمان كاملا متفاوت بوده است ولي جنبه مشترك آن‌ها كه ضبط اطلاعات طـبي براي زمان‌هاي بعد است در هر دو يكي است.
قرن 17: در اين دوره اهميت مدارك پزشكي بـــه مـــراتـــب بـيـشـتــر شــد. در بـيـمــارسـتــان ســن بارتولوميو لندن به وسيله دكتر ويليام هاروي به پزشكان دستور اكيد داده شد كه مشاهدات خود را بـنــويـسـنــد يــا ســايــر اوراق مـربـوط بـه بـيـمـار نگهداري شود . در اين دوره در سال 1661 براي اولـيـن بـار آمـار حيـاتـي بـه وسيلـه كـاپيتـان جـان گــرانــت مــورد مـطــالـعــه قــرار گـرفـت و نـتـيـجـه مطـالعـات خـود را كه برخي از آن‌ها امروز نيز واقعيت دارد منتشر كرد.
قرن 18 : در اين قرن اولين بيمارستان متشكل در امريكا به وسيله بنيامين فرانكلين تاسيس شد كه اكنون به نام بيمارستان پنسيلوانيا است. در ســال 1803 دسـتــور داده شــد مــدارك پـزشكـي دقيق‌تري در بيمارستان تهيه و نگهداري شود . ايندكس بيماران تا سال 1906 در دفتر نگهداري مي‌شد تا اين‌كه در اين سال تبديل به كارت شد. در ايـن دوره اولـيـن كـوشـش‌هـا بـراي ايـندكس كردن بيماري ها به عمل آمد (1864) ولي در سال 1914 بود كه نامگذاري بيماري‌ها تهيه شد.

ادامه نوشته

آمینوفیلین‌ ( Aminophylline )


نام تجاری: آمینودیک ®

شکل داروئی:

Injection: 250 mg/10ml

مکانیزم اثر:

آمینوفیلین‌ در بدن‌ تئوفیلین‌آزاد می‌کند. جذب‌ آن‌ بعد از تزریق‌عضلانی‌ آهسته‌ می‌باشد و ممکن‌ است‌ درمحل‌ تزریق‌ رسوب‌ نماید. متابولیسم‌ داروکبدی‌ است‌ و از طریق‌ کلیه‌ها از بدن‌ دفع‌می‌شود.

فارماکونتیک:

مواردمصرف:

آمینوفیلین‌ برای‌ درمان‌انسداد برگشتپذیر راههای‌ تنفسی‌ و آسم‌حاد و به‌عنوان‌ محرک‌ تنفسی‌ در آپنه‌نوزادان‌ مصرف‌ می‌شود.

ادامه نوشته

تاثیر حرف و داستان قورباغه

چند قورباغه از جنگلی عبور می کردند که ناگهان دو تا از آنها به داخل گودال عمیقی افتادند. بقیه ی قورباغه ها در کنار گودال جمع شدند و وقتی دیدند که گودال چه قدر عمیق است به دو قورباغه ی دیگر گفتند که دیگر چاره ای نیست، شما به زودی خواهید مرد!
ادامه نوشته

آبله‌ مرغان‌

آبله‌ مرغان‌ نوعی بیماری‌ خفیف‌ و بسیار مسری‌ است که‌ توسط‌ ویروس‌ هرپس‌ زوستر ایجاد می‌ شود و می تواند عواقب فراوانی را به دنبال داشته باشد. این‌ بیماری‌ می ‌تواند در هر سنی‌ رخ‌ دهد که البته در کودکان‌ شایع ‌تر است‌.

 بیماری آبله مرغان می تواند علایم فراوانی داشته باشد که در این میان گفته می شود این علایم برای کودکان خفیف تر و برای بزرگسالان شدیدتر است. به گفته محققان تب‌، درد شکمی‌ یا احساس‌ ناخوشی‌ عمومی‌ که‌ ۲-۱ روز طول‌ می ‌کشد، بثورات‌ پوستی‌ که‌ تقریبا در هر جای‌ بدن‌ می ‌تواند پدید آید از جمله‌ روی‌ پوست‌ سر، ، داخل‌ دهان‌، بینی‌، گلو، یا مهبل از جمله مهم ترین نشانه هایی محسوب می شود که می تواند بروز آبله مرغان را نشان دهد‌.

ادامه نوشته

یک حکایت جالب از انیشتین و راننده اش :

انيشتين برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه از راننده مورد اطمینان خود کمک می گرفت. راننده وی نه تنها ماشین او را هدایت می کرد بلکه همیشه در طول سخنرانی ها در میان شنوندگان حضور داشت بطوریکه به مباحث انیشتین تسلط پیدا کرده بود! یک روز انيشتين در حالی که در راه دانشگاه بود با صدای بلند گفت که خیلی احساس خستگی می کند؟ راننده اش پیشنهاد داد که . . . .  

ادامه نوشته

محاسبات داروها در بخشهاي ويژه

۱- محاسبه و تنظیم تعداد قطرات میکروست حاوی دارو

60 × مقدار داروي دستور داده شده × مقدار حجم سرم = تعدادقطرات  

                      مقدار كل داروي موجود

مثال : اگر 10 μ / kg / min دوپامين براي بيمار 60 كيلوگرمي تجويز شده باشد، با توجه به اينكه يك آمپول 200 mg دوپامين در 100 سي سي ميكرو ست حل شود، تعداد قطرات چند است؟

                ۶۰×(۶۰×۱۰)×۱۰۰

          ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  = تعداد قطرات

            200000 =  1000mg ^ 200

حال بدون توجه به فرمول هاي روتين شما را با فرمول جديدSRF1 آشنا میكنيم. با اين فرمول شما در عرض چند ثانيه مي توانيد بدون محاسبات فراوان و در ذهن خود سريع تعداد قطرات ميكروست حاوي دارو را حساب كنيد كه به قرار زير است :

ادامه نوشته